Harrastus- ja palvelusvuosimerkit

Harrastus- ja palvelusvuosimerkit ovat hyvä julkinen tapa antaa tunnustusta toimintaan osallistuville henkilölle

Harrastus- ja palvelusvuosimerkit

Harrastusmerkit

Harrastusmerkit myönnetään palokunnan anomuksesta harrastustunneista; anomuksien käsittely ja harrastusmerkkien toimitus on liiton toimistolta. Muista harrastusmerkeistä poiketen Suurluokan ja mestariluokan merkit voidaan myöntää myös erittäin merkittävästä toiminnasta vapaaehtoisessa palokuntatyössä. Tällöin merkin myöntäjänä on SPEK:n hallitus.

Harrastusmerkkisäännössä pdf. on esitelty anottavat harrastusmerkit

Harrastusmerkkien hakulomakkeen word  voi täyttää sähköisesti tai tulostaa käsin täytettäväksi. Tallennetun hakulomakkeen voi pdf tiedostona lähettää liiton toimiston sähköpostiin tai tulostetun lomakkeen voi lähettää postitse. Osoitteet löytyvät hakulomakkeesta.

Palvelusvuosimerkit

Palvelusvuosimerkkejä jaetaan palokuntapalvelusvuosien perusteella.

• 5 ja 10 vuoden palvelusta annettavien palvelusvuosimerkkien väri on pronssi
  • 15 ja 20 vuoden palvelusvuosimerkkien väri on hopea.
  • 25 ja sitä useammasta palvelusvuodesta annettavien merkkien väri on kulta.

Vain yhtä palvelusvuosimerkkiä pidetään kerrallaan. Palvelusvuosimerkki kiinnitetään oikean rintataskun yläpuolelle keskelle, tai useamman samassa paikassa pidettävän merkin ollessa kyseessä, äärimmäiseksi vasemmalla.

Merkkejä ei tarvitse anoa. Tilauksen voi tehdä sähköpostilla  toimisto@hameenpelastusliitto.fi