Järjestöjen koulutus

Järjestökoulutus kehittää yhdistystoiminnassa tarpeellisia tietoja ja taitoja. Koulutukset antavat valmiuksia yhdistyksen johtamiseen, taloudenhoitoon, viestintään sekä jäsenasiainhoitoon. Koulutukset perehdyttävät myös yhdistyksen jäsenien toiminnan kehittämiseen ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen.

Tulevat tapahtumat

No posts

Pelastuskoirajärjestöt

Hämeen Pelastusliiton pelastuskoiratoimikunta suunnittelee ja koordinoi liiton pelastuskoiratoimintaa. Kauden päätapahtuma on vuosittainen leiri.

Pelastuskoirien peruskoulutus tapahtuu Hämeen Pelastusliiton jäsenyhdistyksissä, jotka kuuluvat myös Suomen Palveluskoiraliittoon tai Suomen Pelastuskoiraliittoon. Toiminta on aktiivista ja monipuolista, tarjoten uuden oppimisen mahdollisuuksia sekä koirille että niiden ohjaajille. Hämeen Pelastusliiton koulutuksissa keskitytään pelastuslaitosten alaisiin tehtäviin, kuten sortumaonnettomuuksiin, myrskytuhoihin ja evakuointitehtäviin.

Pelastuskoiratoimikunnan yhteyshenkilö Suvi Tuomola puheenjohtaja@hameenpelastuskoirat.fi

Hämeen Pelastusliiton pelastuskoiratoiminnan toimintaohje pdf

Koulutukset

Isompana koulutustapahtumana on jokavuotinen HPL Koulutusviikonloppu Länsi-Suomen Pelastusharjoitusalueella. Koulutus on tarkoitettu Liiton sopimuspalokunnille, pelastuskoirayhdistyksille ja meripelastusseuroille.

Muut koulutukset

• Koulutustaitojen kehittäminen kurssi
  • Toimi oikein paloilmoittimella kurssi
  • Erilaisia räätälöityjä harjoituksia sopimuspalokunnille, mm savusukellus-, tieliikennepelastaminen-, liikennevälinepaloharjoitukset.
  • Ajankohtaisia luentoja ja webinaareja, mm hallitustoiminnasta, vakuutuksista yms.
  • Täydentävät sammutusmenetelmmät meripelastusseuroille
  • ja paljon muuta…
  • Osa koulutuksista on maksullisia ja osa taas ilmaisia. Tämä tarkoittaa, että osallistujan on maksettava osallistumismaksu. Osallistumismaksu vaihtelee koulutuksen sisällöstä ja pituudesta.